Varan

Har nu skrivit på detta inlägg två gånger idag men båda gångerna glömt att lägga upp det, så nu kör jag tredje gången gilt!
Japp igår påvägen hem från supermarketet sågvi våran första varan! För er som inte vet vad det är är det en stor ödla, jag har svårt att uppskatta hur stor den var men kroppen och svansen kanske var ihop 1,5 meter. Den låg i gräset och smälte in så ingen såg den förräns den började röra sig och sedan hoppade den ner i diket och försvan in i en kloak typ. Dom ser ut ungefär som små krokodiler men så vitt jag vet är dom inte farliga.
Haha nu började böneutropen också. Dom har det flera gånger om dagen här i högtalarna.
Detta skrev jag imorse men glömde ladda upp den.
Sen dess har vi badat en heldel och varit och ätit. Idag har det varit riktigt fint väder. Jag har upptäckt att solskyddsfaktorn funkar! Smörjde bara in överkroppen och jag tror jag har bränt mig på benen :) Så solskyddsfaktorn är testad och har fått godkänt i testet :P
Ikväll var meningen att vi skulle till en NightMarket men enligt taxchauffören skulle det ta 1 timme att åka dit så vi valde att skippa det. Vi gick till en lite mindre marknad och provade någon frukt. Smakade typ som melon fast lite konstigare! Sedan gick vi och åt, Idag tog jag kyckling med pepparsås och pommes! Är redan lite trött på Malaysiska mat tyvärr vilket kan bli ganska jobbigt i längden :P Men jag vänjer mig nog istället :) Sen slog vi oss ner på ett inhemskt ställe som hade vattenpipor och drack öl! Bilder kommer förmodligen på fb inom snar framtid :)
Nu ska jag sova! Klockan är rätt mkt här! Imorgn är det poolen som gäller sedan förmodligen en shopping galleria!
Sleep tight!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0