Utbytesstudenter!

Det är så himla kul att umgås med folk från så många olika ställen. Jag menar allt känns så typiskt. Det är kille Aurélien från Frankrike som vi hänger endel med och han är en sån himla typisk Fransman. Igår kväll när några av oss var i köpcentret var han och en annan Fransman, Bastian, hemma och drack deras medtagna vin! Han är också så himla noga och verkligen njuter av allting, känner på material och luktar och så vidare. När vi var på snorkling turen var det alltid han vi fick vänta på innan vi kunde ta oss till nästa ställe. Redan första dagen här i Penang fick vi alla vänta på honom nämligen när vi var på Tesco (supermarket) och skulle handla. Jag och dom andra köpte lite små grejer och det tog oss kanske en kvart men Aurélien tog det kanske 50 minuter för. Han skulle nämligen hitta massa mat ingredienser och han letade ostar och gud vet jag. Han envisas med att laga med trots att det är mycket billigare att äta ute. När vi var på The Perenthian Islands i helgen tog han med sig morrötter, varför? Ingen som förstod riktigt, och jag såg aldrig att han åt dom. Han har även en vit och röd randig tröja och när han har på sig den är det bara en basker och en baguett i handen som saknas! Jag menar man kan ju istort sett se hur det skulle passa in till 100%. Aurélien är en skön kille helt enkelt och man fattar direkt var han kommer ifrån.
Det är även väldigt mycket finnar här. Och det blir nästan att man själv lägger på en finsk accent på engelskan när man pratar med dom. Jag kom även på mig själv att tänka med finks accent när jag skrev ett sms till en av dom förut. .Vissa kan även Svenska av dom så det är bra om man ibland inte kommer på ordet på engelska kan man alltid chansa att säga det på Svenska.
God natt på er!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0