Störande shopping!

Det är ganska irriterande att shoppa här i Malaysia! Jag menar jag hatar att gå in i affärer hemma där det inte är några andra kunder för jag gillar inte när butiksbiträdena står och kollar på en medan man går runt och kikar. Men här är det ännu värre, så fort man går in i en affär kommer dom fram direkt, fast dom försöker vara lite diskreta sen så följer dom efter dig genom hela butiken ca. 4-5 steg bakom och i aktar, vänder man sig om så stannar dom och ser oskyldiga ut, ni vet som folk gör på filmer när dom förföljer någon, precis så känns det som. Så fort man vänder sig om så låtsas dom som om dom stått där hela tiden! Men nej hörni det går jag inte på för jag gick ju där för fem steg sen! Jag ska nog köpa en tröja med texten "Please do not follow me!".
Affärerna är också väldigt konstigt organiserade, de är uppdelade i olika sektioner och en anställd har hand om sitt område så om man ska köpa något så måste man först gå till den ansvarige för den avdelningen och är det rea så måste dom då räkna ut hur mycket det är du ska betala och sen skriva det på en lapp som man får med sig till kassan där man sedan betalar.
I kassan sedan så är dom det segaste jag varit med om! Till och med på McDonalds är dom sega! I kassan på Tesco är dom hur sega som helst! Jag skulle  bara vilja gå in och ha ett möte med alla deras chefer om effektivitet, visa en film från hur det funkar på ICA i Tibro och visa hur all personal springer runt på McDonalds och lära dom bättre system i datan angående hur rean dras automatiskt istället för att dom ska behöva räkna det på miniräknare! Jag blir så frustrerad när man står i kön och kassörskan sitter och gäspar och tar en vara efter den andra och typ kollar på den, klämmer lite skjuter in sträckkoden och lägger ner den. I en klädaffär jag var inne i idag var det fyra stycken som stod bakom kassan men dom har bara öppet en kassa? Varför? Det har jag varit med om flera gånger och trots lång kö öppnar dom ingen ny!
Hoppas ni inte klagar allt för mycket på lite kö på ICA dom gör i alla fall ett grymt mycket bättre jobb än dom på Tesco :)
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0