Sore throat!

Dagen började med att jag och Niil (Finne) skulle hitta till ännu en ny lektionssal. Vi fick även denna gången bra hjälp och hann i tid även om vi inte var ute i allt för bra tid. Klassen bestod av kanske 80 personer och vi var endast tre stycken västerländska, jag, Niil och Nina från Schweiz. Läraren började lektionen med att skriva "Sore throat på skärmen" han menade alltså att han inte kunde prata! Vi hade därför introduktion till kursen genom att han skrev och vi svarade i talform. Funkade mycket bättre än man kan tro. Vi höll bara på i ca 40 min sen gick jag hem tog en powernap och sen tillbaka till skolan för att använda Wifi och väcka Tobbe genom skype. Efter det gick jag på ett möte på donken. Det var skolans dykarinstruktör som var där och berättade lite. Vi har alltså chansen att ta dykarcertifikat för 1200 MYR ca 2700 kr . i priset ingår en bok och film, övning i bassäng så många gånger vi behöver och sen 4-5 gånger dykning på öppet vatten. Jag har inte bestämt mig än om jag ska göra det eller inte. Jag menar visst vore det skit coolt men hemma har man inte så mycket användning för det och som Calle sa, här i Malaysia kan man göra väldigt mycket för dom 2700 kr om man inte går kursen. Men man kan starta kursen när man vill så tiden får utvisa hur det blir. I eftermiddag har jag legat vid poolen, har varit sol och hur varmt och skönt som helst. Snart sk vi ut för Dinner och sen ska vi fira Mexikanska IndependensDay med utbytesstudenter därifrån. Tror på en bra kväll :)
Kram på er
Carolin

Kommentarer
Postat av: Maria C

Klart att du ska ta dykcertifikat! Tänk vad häftigt att dyka omkring bland massa rev och fiskar. :D

2011-09-15 @ 13:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0