Onsdag!

Det är en sak som vi konstaterade väldigt tidigt här i Malaysia, planering är inte deras starka sida!!!! Vi fick ett schema första dagen men jag tror inte att någon av de tiderna har stämt hittills. Idag skulle vi träffas klockan 9 enligt vissa och halv nio enligt vissa och på schemat stod det något annat. Efter vår erfarenhet av allt väntande hittills så beslutade vi att lyssna på klockan nio. Så kvart i gick vi här ifrån, vi kom till skolan kl. 9.10 och möter några andra utbytesstudenter och dom säger att dom varit där vi skulle träffas och tydligen nu så behövde vi inte komma förrän klockan tio..suck.. Vi gick och åt frukost på ett ställe på campus så länge. Sedan fixade vi lite registreringar och wifi osv. Vi hade också blivit tillsagda hela veckan idag var dagen för course registration men hepp inte för management skolan. Vi skulle helt enkelt få vänta till fredag. Och jag älskar att dom kläcker det först idag eftersom vi imorgon åker till Öarna på Malaysiska östkusten och stannar till söndag. Så jag får helt enkelt fixa det på måndag. Vi fick i alla fall ett preliminärt schema och om jag får det som jag vill går jag enbart i skolan tisdag och onsdag! Kan det bli bättre? Nepp tror inte det. Det innebär att vill vi åka någonstans över helgen kan vi åka tor-mån!
Jag var så trött idag så när vi kom hem från skolan gick vi till poolen, tog en liten simtur och sen slocknade jag på handduken. Efter en stund gick jag upp kollade på ett avsnitt av gossipgirl och sen somnade igen.
Klockan 20.00 var vi bjudna på welcomedinner på skolan. Och det var hittills den godaste inhemska maten jag ätit. Det var en buffe och allt var jätte gott. Vi fick till och med en sallad, det var länge sen! Alla buddies (faddrar) hade på sig sina traditionella kläder och gjorde en dans. Kläderna är verkligen jätte fina! Det är tre olika huvudkulturer här i Malaysia, Chineser, Indier och sen Malayer. Så resturangerna har ju alltid olika slags maträtter även om jag fortfarande inte helt har lärt mig skillnaden och vilket som är vilket. Förutom att jag vet att en av mina favorit rätter är Indisk.
Jag håller tummarna för att väderet blir fint i helgen efetrsom vi planerar sol och bad :)
Hoppas ni får lite sol där hemma med!
Carolin

Kommentarer
Postat av: Madde

Bilder, syrran, vi vill ha bilder! Förresten har du sett bilden på min skitsöta kattunge? :)Finns på min blogg :) Vi räddade henne/honom igår på parkeringen vid kyrkan :)

2011-09-09 @ 02:39:41
URL: http://missduchess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0