Onsdag!

Idag har jag haft min första riktiga lektion. Jag skulle träffa en finsk kille Niilo som skulle till samma kurs som jag vid 8.30. När vi träffades så hade han inte ätit frukost så han ville göra det först, och jag haha blev lite stressad eftersom vi inte hade en aning om vart vår lektion var ochcampus är ju som ni vet hur stort som helst. Men han upp sin frukost vi gick till skolan och gick dit vi trodde det skulle vara men hepp vi var helt fel. Som tur var lyckades vi fråga rätt person, en lite äldre man som följde oss nästan hela vägen till rätt sal. Vi anlände 8.58 perfekt. Lektionen var Global Supply Chain Management och handlar om hur beroende vi är av att ha goda relationer med våra leverantörer och kunder och hur den kendjan fungerar. Jag tycker att det verkar jätte intressant. Vi har redan fått skriva upp oss för grupparbete och jag är med en tjej och en kille från Finland och sen två killar från China tror jag. Vi ska ut och träffa ett företag och skriva en rapport om deras supply chain och vad som kan förbättras osv.
Nu sitter jag på ett cafe och väntar på att några av mina vänner ska få alla sina signaturer från sina lärare för att sedan ska vi gå till Tesco (supermarket). På vägen hem ska jag se om jag kan lyckas köpa boken till detta ämne så jag kan börja läsa lite. Jag blev positivt överraskad när jag såg boken, den är inte alls lika tjock som hemma och vi ska bara läsa ett kapitel till varje lektion :)
Hoppas ni får en bra dag!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0