Mexikos Independenceday!

Det är ett helt gäng utbytesstudenter som är ifrån Mexico. Och igår den 15 september var det deras IndependenceDay. Enligt dom så är det deras största festdag hemma så därför ordnade dom såklart en fest här med. Vi var på ett inhemskt ställe i närheten och dom hängde upp mexikanska flaggor osv. Dom hade även en hatt och de hade köpt Takila (inhemsk Tequila). Vi var där kanske lite efter åtta och var först. Vi satte oss och vissa hade med sig vodka och det var helt okej att vi drack det, jag beställde in några öl och så började festen. Det kom mer och mer folk och vi hade det jätte trevligt. Jag hängde ganska mycket med en finsk tjej Katri, väldigt snäll och finsk haha. Tyvärr slutade festen lite otrevlig när en av tjejernas väska försvann (trodde hon) ägaren blev jätte aggressiv för han trodde det var någon av hans kompisar som tagit den. Där slutade festen och alla splittrades några fortsatte med fest vid poolen osv. Jag hängde lite med några av finnarna innan jag drog hem. Sen blev det en skype dejt med Tobbe innan jag somnade. Bästa sättet att somna på här.
Puss på er
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0