Idag!

Idag fredag gjorde vi vårt första besök på USM (Universiti Sains Malaysia). Vi skulle träffas på international office men det var inte helt lätt att hitta. Campus är hur stort som helst så det tar nog ett tag innan man lär sig hitta. Det enda vi gjorde var att de kollade våra pass och checkade av så vi lämnat in alla papper osv. Sedan begav vi oss ut på vägen med lite små affärer och där köpte jag en telefon för 150 kr, visserligen ingen i toppklass men det duger när man ändå inte kan ha internet på den här. Vi hittade även ett nytt hänglås till våran dörr. Ja våran dörr låses endast med hänglås. Och själva dörren består av först en typ altanglasdörr som man skjuter i sidled och sedan en stor galler grind, och det är den man har hänglåset till. Hänglåset som vi hade fanns det bara en nyckel till vilket är ganska opraktiskt då vi bor tre. Men det vi köpte var tyvärr för stort så det var ju lite otur. Vi gick i alla fall hela vägen till supermarketet som vi var på igår och vissa av oss skaffade internet och vissa stor handlade.

Vi har även hunnit med att bada idag! Så skönt att kunna gå ner och svalka sig lite i poolen.
Nu ska vi strax dra in till GT för middag med några fler utbytesstudenter och sen förmodligen ta några öl. Allting utan alkohol är billigare här. Alkoholen, vad jag sett hittills är ungefär samma pris!
Jag provade att ladda upp bilderna men tyvärr gick det inte. Ska prova en annan dag och prova på fb men tyvärr hinner jag inte nu. Dags att byta om och fixa iordning mig!
Ha det bäst!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0