Händer mycket!

Det händer ganska mycket här så jag hinner inte riktigt med att uppdatera! Igår var jag Aurelien, Anna (Tysklan) och Ryan (Australien) i Nationalparken här i Penang. När vi kom fram var det världens fest utanför. De firade Malaysiska Homestayday! Exakta innerbörden av det vet jag inte men dom välkomnade extra alla utlänningar som var där och när vi kom blev vi snabbt inbjudna till VIP tältet och placerade vid ett av borden längst fram med några andra personer. Det var folk som höll tal, några dansade och andra uppvisningar. Vi blev bjudna på Malaysisk mat och dryck. Stället kryllade av fotografer och det kändes som vi var kändisar för jag vet inte hur många kort dom tog på oss när vi åt. Vissa ville även ta kort med oss, ni vet typ idol bilder när man tar på sig själv och kändisen :P När vi fått i oss all mat smet vi iväg för att börja vår vandring i Nationalparken. Det var väldigt häftigt och hur fint som helst. Vi såg apor, sköldpadda, orm, massor av fina fjärilar, ödlor m.m. Vi gick i några timmar, tog massa kort under tiden och sen gick vi runt en sjö och sen kom vi fram till havet. Där tog vi lunch, medhavda mackor och fika. Vi badade lite och vilade lite innan vi började vår vandring hem igen. Vi fick med oss en kompis på vägen hem, en hund, vi hade ingen aning om vem den tillhörde eller något men den följde i alla fall med oss hela vägen från stranden och tillbaka till utgångsstället. Där gick det upp för oss att hunden tillhörde en av ägarna till en av affärerna. Tydligen så brukade han göra sådana dagsutflykter, följa efter några dit och sen följa några andra hem. Vi kallade honom för Tommy men han hette tydligen Blackie :) På vägen hem stannade vi i GeorgeTown och åt på ett chinesiskt ställe. Maten var okej men inte mer än så. Vi åkte hem tog en dusch och sedan körde vi på filmkväll, Anna och Ryan ångrade sig dock i sista sekund vilket jag förstår då dom bor på skolan och det tar kanske 20 min att gå till oss och det var ganska sent. Men Sandro och Aurilian kom i alla fall upp med en flaska Martini och en film! Så fort dom gått slocknade jag. Jag måste meddela att vandringen i Nationalparken inte är den enklaste, det är hur backigt som helst och jag minns inte ens när jag tränade senast. Om man inte räknar med hur mycket vi går här varje dag och några längder i poolen om dagen. Bilder tog jag hur mycket som helst, men som ni kanske vet sen tidigare är mitt internet här hemma jätte segt så det funkar inte att ladda upp men jag lägger upp bilderna på fb på tisdag när jag är i skolan. Sen har vi bytt till ett snabbare internet och måste bara skaffa en router så när den kommer så ska det läggas upp lite bilder här med :)
Hoppas ni har det bra!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0