Framme!

Har äntligen kommit fram till Malaysia och Penang! Har nog dock inte förstått det än riktigt. Det är helt sjukt hur mycket jag har hunnit med sen i onsdags morse!
Jag och Tobbe åkte till Stockholm i tisdags för en sista natt i Sverige sedan lyfte planet i onsdags 11.25.
Vi flög med AirQatar och jag tyckte dom stod upp till sitt rykte bra. Egen TVskärm där det fanns massvis med filmer, serier, spel osv. som du kunde underhålla dig med. Den första resan gick till Doha i Qatar och när vi klev av planet var det som om vi hade gått rakt in i en värmefläkt. Klockan var ca. 18-19 och solen hade gått ner ändå var det 36 grader. Vi behövde dock inte vara ute så mkt utan inne på flygplatsen var det väldigt bra AC.
Flyget Doha- Kuala Lumpur var dock lite jobbigare i och med tidsskillnaden och allt. Men jag tror att jag tillslut lyckades sova 1-2 timmar. När vi väl landat i KL var i alla fall i rätt land och tog då det sista flyget hit till Penang!
Där blev vi upphämtade av några från skolan och avsläppta vid E-park där vårt kommande hem i fem månader är.
Vi träffade Mama-Wedny, som är en "agent" mellan studenter och hyresvärdarna. Hon ser sig själv även som allas mamma och ser till att alla har allt och har koll på allt osv. Efter vi hade lämnat våra grejor på rummen och träffat Zelda våran roomie så fick vi åka med mama-Wendy och hennes man en bit bort och dom bjöd oss på lunch. Lunchen bestod av någon form av Malaysisk buffé (så som tur var slapp man äta dom hela fiskarna) jag tog i alla fall några vårrullar, ris, grönsaker och någon form av kyckling. Det var okej men vissa grejer var lite freaky!
Efter lunchen blev vi skjutsade till en stor stormarknad för att införskaffa oss förnödenheter. Vid 17-18 tog vi en simtur i våran pool och till och med då kände man att solen brännde och det var hur skönt som helst.  På kvällen mötte jag, Calle och Zelda upp med ett par andra utbytes studenter från Canada och Frankrike och åkte in till George Town för middag.
Det är så mycket jag har att berätta men detta är egentligen bara lite generell info om vad som hände igår :)
Mer uppdateringar kommer snart!
Hoppas ni har det bra backhome!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0