Egna utflykter!

Idag har jag klarat av ett par egna utflykter! Det trodde jag aldrig skulle hända för 1.5 vecka sen i och med hur krångligt allting är här. Jag började i alla fall dagen med att gå till Tesco och handla massor med grejer, tvättkorg, toapapper, två korgar, en volleyboll m.m. Det var alltså ganska stora grejor och tanken var att jag skulle haffa en taxi påvägen hem, men hepp ingen taxi hittade jag så jag fick kånka på allt hela vägen hemma, tog kanske 20-30 min så det är en bit. Efter det tog jag bussen(!) till komptar. Jag hittade rätt buss och hittade rätt hållplats att hoppa av på. Mycket bra gjort av mig tycker jag :) Sen gick jag till shoppingcentret 1st avenue och kikade. I första affären lyckades jag köpa två linnen och två par shorts och tanken slog mig att shit hur ska detta sluta. Men tyvärr var inte de andra affärerna lika bra och inte ens när jag kom till converse affären lyckades jag få med något hem. Dom hade inga av dom skorna jag ville ha i storlek 37 och tyvärr Louise inga svarta i 37 heller :( Men jag vet att det finns minst en till converse affäre här så jag hoppas att jag får tag på några i den. Jag lyckades i alla fall få med mig en stor backpack hem. Perfekt att ha på våra weekend resor som vi planerar in. Bussen hem lyckades jag också med och även här hoppa av på rätt hållplats, bra gjort! Nu ska jag snart ut och äta dinner med några!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0