Det händer så mycket..

... så därför har jag inte hunnit uppdatera så mycket. Idag var första dagen på orientationweek. Vi började med att lyssna på några lärare och andra administration staff (jag har varit borta inte ens en vecka och har redan kommit in så mycket i engelskan att jag inte kommer på dom svenska orden, om detta är bra eller dåligt vet jag inte). Sedan komma alla studentbuddies (faddrar i Sverige) in i traditionella kläder och gjorde en liten dans, väldigt intressant och kläderna var väldigt fina. Tyvärr hade jag inte med mig kameran idag. Sedan var det dags för lite lekar. The studentbuddies var verkligen jätte engagerade och fick alla att delta och det var lite annorlunda lekar men ganska roliga.
En sak som är konstig här i Malaysia är att utomhus är det ca 30 grader (just nu) och överallt man går in typ buss, köpcenter och i skolan har dom på ACn. Som idag när vi gick till skolan svettades vi så att det nästan rann av oss och sen när vi gick in i föreläsningssalen var det kanske 15 grader (utan överdrift) så man sitter och fryser istället. Jag menar det är ju inte direkt bra att gå från jätte varm och svettig till att frysa. Kanske är det så att när dom upptäckte att det fanns något som kallades AC så tyckte dom att det var en så bra uppfinning att de är tvugna att använda det till max...
När vi kom hem från skolan slängde vi oss i poolen direkt! Det var hur fint väder som helst så vi låg där nog i två timmar eller något. Riktigt nice.
Idag var vi alla lite trötta på all asiatiskmat som vi har ätit i typ fem dagar så vi valde att gå till pizza hut. Jag menar där vet man i alla fall vad man får. Jag, Sue (canada) och Zelda (Holland och min roomie) delade på en stor pizza och sen en choklad vulkan till efterrätt. Det var verkligen jätte gott och eftelängtad. Tanken var idag att gå hem tidigt och sova för vi ska va i skolan vid åtta imorgon men vi hamnade på stället med den två åriga killen som rökte vattenpipa. Vi beställde in lite öl och några rökte vattenpipa innan vi begav oss hem.
Nu är det dags för att sova! jag har förövrigt köpt mig ett täcke (har sovit med handduk i ett par dagar) och nu är det som att sova på hotell, verkligen sån skillnad :)
Sov gott!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0