Underbar helg!

Den här helgen blev hur bra som helst! Vi tog färjan fredag morgon till Langkawi och där började vi med att hyra en bil. Vilken rolig roadtrip det blev! Det är nämligen vänstertrafik och ingen av oss hade kört det tidigare! Jag har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge, jag och Zelda låg typ dubbelvikta i baksättet ett bra tag! Bara att tanka blev till världens största projekt. Vi lyckades tillslut och kund åka vidare och checka in på vårat hostel, Gecko. Jag och Zelda delade ett rum för ca 80 kr per natt ihop. Dock ingen egen toa men det funkade i alla fall. Vi gick ner till stranden och badade i havet, underbart och hur skönt som helst. Sen tog vi bilen och åkte på en utflykt till en av topparna för att titta på utsikten! Helt underbart, dock lyckades vi "tajma" in molnen ganska bra men en snabb skymt fick vi i alla fall. Vi såg även hur mycket apor som helst och kossor som gick längs vägarna. Kvällen avslutade vi med  att köpa billig öl och rom, det är nämligen skattefritt på Langkawi, vi gick till stranden och satt och tittade ut mot havet och stjärnorna och lyssnade på musik från Calles mobil. Det blev en runda ölspelet och även en runda "jag har aldrig" haha alltid rligt med nytt folk. Sen hoppade vi all ut och tog ett nattdopp och det var hur skönt som helst!
Dagen efter var vi alla lite sega men vi började med en underbar frukost, jag åt musli och färsk frukt med yoghurt och en roti canai plain, lite som pannkaka men inte lika sött. Sedan bar det av mot ett vattenfall i sju steg! Sjukt coolt. Vi badade där ett bra tag, vattnet var svalkande och inget salt för en gångs skull. Vi fortsatte vår roadtrip med lunch vid the blackbeach, en strand med svart sand. var inte jätte mycket att se så vi stannade bara en liten stund innan vi åkte vidare till en annan jätte fin strand och badade och sen slocknade skönt på stranden en stund. Vi drog hemmåt på eftermiddagen för att prova dom berömda milkshakarna som det står om i lonelyplanet och gud vad goda. Jag brukar annars inte gilla chokladdrinkar men den här var hur god som helst! Under dagen hade även Freddy (pluggar på USM, annars i Gbg) och hans tjej Mathilda kommit så vi gick ut och åt middag med dom och sen avslutade vi kvällen på samma sätt som dagen innan med öldrickande på stranden. Helt plötsligt dök en död valunge upp på stranden. Hur stor som helst och läskig. Min första tanke var tänk om vi stött på den igår när vi badade! Då hade jag nog dött av skräck!
Dagen efter åt vi ännu en god frukost innan vi begav oss iväg för att titta på ett annat vattenfall. Det var inte lika stort men vi badade och svalkade av oss så det var gött! Sedan tog vi bilen och lämnade tillbaka den innan färjan hem!
Helgen kan sammanfattas med: Helt underbar och sjukt rolig!
Hoppas ni där hemma också har haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0