Förlorade "flippflopps"!

I går var det världens regnoväder här, det startade ungefär 16.45 och ganska typiskt nog skulle jag vara på Sunnyville klockan 17.00 för mat, bokning av resa och planering av grupparbete! Jag försökte vänta in regnet men cirka kvart över fem begav jag mig ut. Det regnade så mycket så att man i stort sett inte såg någonting ut alls. Jag valde att at på mig ett par flippflopp för min tanke var att dom förstörs förmodligen inte i alla fall! Trots paraply blev mina shorts genom blöta men överdelen klarade sig hyffsat. När jag kom till en liten korsning med en väg som går nerför en backe, var vattnet på vägen nästan upp till mina knän och strömarna var väldigt starka. Detta resulterade i att jag först tappade ena skon och tänkte att jag måste ta mig upp på trottoaren så jag kan få tag i den och då tappade jag den andra. När jag tittade bakåt var båda skorna redan ca 100 meter bort i strömmen ner för backen och jag hade omöjligt hunnit ikapp dom. Så jag lät dom helt enkelt flyta vidare och jag gick barfota resten av vägen.
när jag kom fram tog det oss cirka fem timmar för att äta, boka biljetter och planera grupparbete. Men nu är det gjort och på måndag kväll tar vi bussen till Kuala Lumpur för att där ta ett flyg till Kambodja klockan sju tisdag morgon. I Kambodja tillbringar vi tisdag, onsdag och torsdag och sedan fredag morgon tar vi första buss till Vietnam och är där till måndag middag då vi flyger hem.
Känner på mig att det kommer bli en grymt rolig resa :)
kram på er
Carolin

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack för att du förgyllde mitt plugg med denna historia :) haha jag o sara skratta bra alltså men jävla va de måste regnA

2011-10-19 @ 21:11:00
Postat av: Mamma

Oj kommer det sådana skyfall! Då förstår man vilka krafter vatten har...



Kram

2011-10-20 @ 07:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0