En av sju tentor gjorda!

I går gjorde jag min första "riktiga" tenta här i Malaysia. Ämnet var security investment and ortfolio management. Den svåraste kursen jag läser här trotts att det är en del samma som i Corporate finance 2. Tentan bestod i alla fall av 50 stycken fler svars frågor och tiden var en timme! Hälften av frågorna var räkne uppgifter, vilket innebär att det tar lite mer tid än att bara läsa frågan och läsa svaren! Hade jag haft en timme till hade nog tentan gått riktigt bra men nu blev jag väldigt stressad på slutet och vissa räkne uppgifter hann jag inte riktigt räkna ordentligt plus att jag gärna hade kollat igenom tentan en gång. Jag menar hemma räknar jag oftast mina tentor två gånger för att se att jag inte gjort några slarv fel. Men här fanns det knappt tid till att räkna den en gång. Jaja nu är den gjord i alla fall :) Idag har det varit samma väder som de senaste dagarn, sol på förmiddagen och fram till klockan tre då molnen kommer från alla håll och öser ner och åskar! Vi hann med en sväng till poolen under lunch och sen passade det ganska bra att vi gick upp igen vid 15 och fortsatte plugga.
Zelda min rumskamrat åkte iväg i morse till Sumarta, Indonesien i tio dagar så henne ser jag inte på ett tag. Och på måndag åker jag i väg. Emil och Alex åkte i väg till Buma och Indonesien i fyra veckor. Det är nämligen endel som inte har midterm exams och tar då vecken emellan våra två lov ledigt och åker bort under hela tiden. Lite avundsjuk är jag! Men jag klagar inte på att vara här i Penang heller! Plus att jag får en del pluggande gjort som behövs!
Hoppas ni får en trevlig helg! Själv blir det mest pluggande!
kram
Bild på mig och Zelda från förra veckan Ladies night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0