Singapore babe not baybe!

I torsdag åkte i alla fall till Singapore för att möta min föräldrar igen efter nästan tre månader! Jag kan inget annat säga än att jag blivit lite bortskämd! I Singapore hann vi med en hel del, vi åkte linbana ut till Sentosa, ett besök på Universal Studio, Marina Bay där vi även åkte upp till SkyPark för en jätte fin utsikt över Singapore, vi åkte även turist båtar i vattnet vid Marina Bay och såg höghusen på perfekt avstånd, besök i China Town och Little India, julstämning på Ochard road, Singapore Slinga på Raffles hotel Longbar (original stället), kvälls dopp i poolen på fjärde våning och mycket mer. Dock lyckades jag bryta mot lagen ett par gånger. Man får ju varken spotta, tugga tuggummi eller äta eller dricka på tunnelbanestationen eller tunnelbanan. Det var ganska lätt att glömma av sig. Vi klarade oss i alla fall igenom dagarna utan några böter. Igår landade vi igen i Penang. Vi tog en taxi till mamma och pappas hotell och fick en välkomst drink innan vi la oss på stranden i solen och läste och tog några dopp i poolen. På kvällen begav vi oss till nattmarknaden och shoppade lite. Idag har jag haft en lektion (min enda denna vecka, då resten har blivit inställda just denna vecka, ibland får man ha lite flyt) och sen har jag guidat mamma och pappa igenom skolan och E-park och sen har vi även gjort en sväng i Georgetown. I morgon blir det nationalparken. Hoppas ni har haft en bra helg!
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0