Marathon!

Just i natt är det Marathon här i Penang! Ja precis utanför mitt fönster, och sen över bron! Vår tanke var ju då att gött, i natt kanske det blir en tyst natt utan jobbiga moppar som kör förbi då vägen är avstängd! Jag somnar och sedan vaknar 30 min senare av att folk skriker och en motorcykel som kör som attan! kikar ut över balkongen och hoppsan precis på andra sidan gatan har ett hulligangäng samlats! Det är fortfarande en timma innan dom startar men dom är på plats!
I alla fall så springer två av mina vänner, Emil och Aleks, halv maran så det hade ju varit kul att se dom. Men i och med att dom startar klockan tre mitt i natten så är det nog ingen direkt som kommer och supporter dom. Vilket jag känner nu är jätte dumt! Detta borde vi ha planerat in tidigare och kanske tagit en ute kväll och sen gått och hejat fram dom. För ni kan ju tänka er själva att dom är ganska nervösa eftersom dom enbart lyckats träna två gånger inför det här loppet och efter det har dom varit och semestrat i Filippinerna i 4 veckor! Ironiskt? JA! Men jag tror dom kommer klara sig galant! I alla fall kanske jag tar en kik på dom när dom springer förbi här, dock är det mörkt och inte speciellt lätt att se ner på vägen så vi får väl se.
Jag håller i alla fall tummarna för Aleks och Emil och hoppas dom överlever denna prövning :)
Nu ska jag prova att somna igen! kl. 1.43!
God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0