Gala Night!

Igår hade vi Gala Night med skolan. Alla var väldigt fint i ordning gjorda och alla bar mask (i alla fall i början). Vi började med förfest hemma hos Freddys place (Svensk) och jag tror hade det funnits ett pris för bästa fest fixare hade det nog gått till honom. Han stod även för halloween festen och hade då pyntat hela lägenheten med grejer och bjöd på bål och så vidare. Och igår hade han självklart pyntat med julsaker och viktigast han bjöd på glögg, lussekatter och pepperakakor!!!! MUMS! Där fick jag fatkiskt en smula julkänsla men kan säga att jag ändå inte fattar att det är julafton på lördag, känns väldigt långt bort! I alla fall så anlände jag till Freddy halv fem och vi hann hälla i oss något gals glögg och några glas drinkar! Sedan halv sju tryckte vi in oss i lite för få antal taxi bilar för att åka till skolan och ta en buss till Hard Rock Café! Det bjöds inte på någon alkohol så det var därför vi började så pass tidigt för att hinna få i oss lite. Vi hade inte en aning om vad kvällen skulle bjuda på. Men vi började med att äta en grymt god buffé och sen även en efterrätters buffe! Vi blev alla uppkallade ene efter en för att ta emot vårat Certificate of participation, vilket är ett intyg på att vi klarat av utbytesterminen. Dock har ju ingen gjort sina tentor så ingen har ju än lyckats slutföra en enda kurs så varför vi fick dom nu var nog mest en formell grej. Det var även en tävling i bäst klädda kvinna och man, och tjejen som vann vet jag inte vem det var men killen var självklart Freddy. Hans klädsel var TopGun och jag kan säga att det gick hem hos dom asiatiska tjejerna! Han fick ställa upp på en hel del bilder. Det hölls ett par tal under kvällen vilka var väldigt fina och det var inte långt till tårar. Alla buddies (faddrar) hade även tränat in en grym uppvisning, jag vet inte vad det kallas men dom hade vita handskar och sen vita lampor så enbart deras händer syntes och sen gjorde dom en show med olika bilder till låten Count on me med Bruno mars! Helt underbart! Dom är så söta asiaterna! Haha det känns dom dom är yngre än oss men dom är så söta och vill alla väl och verkligen går in för sina uppdrag (nu pratar jag om buddies och inte mina gruppmedarbetare ;) )
Sista timmen så stod vi alla och dansade som galningar! Och på något sätt kändes det som det var slut, fast vi har en hel månad kvar! Men nu över jul och nyår åker dom flesta på olika resor och sen efter det är det tentor och sen försvinner dom flesta hem åt runt den 20e! Sorgligt!
Vi drog i alla fall vidare till Mansion 69  för att fortsätta festa. Och ja klubben var helt enastående med pool i mitten, bord ute vid strandkanten och bord med vatten upp en bit på bena! Men tyvärr var det inget folk (det var söndag) plus att musiken avr dålig. Så några av oss lyckades komma med bussen hem och hoppade av vid Happy Mart för att köpa ytterligare lite Lycche och begav oss till poolen för att hänga lite. Jag gav upp vid tre tiden och gick och la mig! Tror jag hann bli bakis från drickandet vid fem tiden innan vi kom tillbaka hem vid tolv tiden! Om det nu går?
För att sammanfatta kvällen så var den helt underbar och Galan tror jag översteg alla våra förväntningar!
Jag och min söta Zelda!
Dock hittade hon inte den finaste masken ;) Men hon lyckades köpa en finare senare under kvällen :) Fast jag tycker hon var en rätt söt alien med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0