Göteborg

Igår var jag och min kära vän Louise i Göteborg. Detta bestämdes redan typ första dagen på sommarlovet att vi skulle göra en sådan här tripp men det såg mörkt ut ett tag för att vi skulle få ihop det. Sen till sist blev det en dag som båda var lediga på så då drog vi direkt. Tanken var shopping, och oj vad Louise shoppade. Jag höll dock igen lite medveten om att om en vecka är jag i Malaysia och jag kan inte ta med mig hur mkt som helst dit plus att jag vill ju kunna shoppa loss riktigt ordentligt där. Men några plagg rikare blev jag iaf. Och Louise blev ganska många plagg rikare.
Vi var även lite "wild and crazy" så att säga och drog till Liseberg helt plötsligt. Oc gud jag hade glömt hur kul det är att åka alla grejer. Vi drog igenom dom roligaste grejerna på mindre än tre timmar sen var vi nöjda. Det var alltså minimal kö så vi hann med ganska mycket i alla fall. Balder och kanonen var mina bästa åk under de tre timmarna, och Louise bästa tror jag var virvelvinden.
I onsdags hittade jag även min fina kamera. Vilken lycka, vilken skillnad mot min digitalkamera. Det blev en Nikon D3100. Ser verkligen fram emot att få ta fina bilder med den.
Nu har jag precis tagit min andra dos av dukoral(vaccin) vilket innebär att man inte får äta innan och ine en timma efter man tagit den, så någon frukost har jag inte fått än, måste vänta 40 min till. Senare ska jag och mamma in till Skövde för att fixa lite små saker som ja behöver inför resan. Shit nu är det typ bara 5 dagar kvar vilket känns helt overkligt. Kommer nog inte förstå det förräns jag befunnit mig i Malaysia ett par dagar.
Ha en bra dag!
Carolin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0